Hoe werkt de Nationale Borg Huurgarantie?

Huurt u als Nederlandse ondernemer een bedrijfsruimte, praktijkruimte of winkelpand, dan kan de verhuurder in het huurcontract een bankgarantie of huurgarantie vragen. Vaak is dit een bedrag van maximaal 3 maanden huur. Dit geeft de verhuurder zekerheid indien u onverhoopt uw huurverplichtingen niet meer kunt voldoen. De Nationale Borg Huurgarantie geeft de verhuurder deze zekerheid.

Een huurgarantie is te verkiezen boven het betalen van ‘drie maanden huur vooruit’. Wij bewaken het bedrag voor u en daarmee heeft u de zekerheid dat u het bedrag terugkrijgt bij einde van het huurcontract of bij een onverhoopt faillissement van de verhuurder.

Huurgaranties tot zelfs € 20.000,00 kunt u online aanvragen. Heeft u een huurgarantie nodig van meer dan € 20.000,00? U kunt het aanvraagformulier gewoon invullen, wij nemen dan na het indienen van de garantieaanvraag contact met u op.

U vraagt de huurgarantie eenvoudig online aan.

U ontvangt een e-mail met een uitnodiging om via iDEAL de waarborgsom te storten.

U ontvangt binnen twee werkdagen de huurgarantie per e-mail.

Uw Nationale Borg Huurgarantie is actief. Hoe werkt wijzigen, claimen of beëindigen?

U heeft een Nationale Borg Huurgarantie afgesloten. Wanneer kunt u deze wijzigen of beëindigen en hoe werkt een claim?

Uw verhuurder wil de huurgarantie claimen.

Hoe wijzigt u uw gegevens?

Wat u moet doen als u de hoogte van de huurgarantie wilt wijzigen?

Eindigt het huurcontract of huurt u een ander pand?

Geen zorgen om mijn huurgarantie; alles is snel en goed geregeld.